日本薬学会 第136年会(横浜) 2016年3月26日(土)・27日(日)・28日(月)・29日(火) 北里大学薬学部 公益社団法人 日本薬学会 公益社団法人 日本薬学会 公益社団法人 日本薬学会 FAQ


総数 3548 件のうち検索した結果は 121 件ありました。
1件目〜10件目を表示しています。

検索ページに戻る

27AB-pm300 項目コード: 1701  
初年次生に対する分野横断的統合型教育科目「薬学入門」の学習効果
Interdisciplinary Subject “YakugakuNyumon” for First-Year Students at Kobe Pharmaceutical University
土生 康司 (ハブ ヤスシ)

27AB-pm301 項目コード: 1701  
本学学修支援部門で展開している補講とその効果測定
Remedial Courses Executed by the Learning-Support Team of Showa Pharmaceutical University and Their Effectiveness.
池野 聡一 (イケノ ソウイチ)

27AB-pm302 項目コード: 1701  
薬学教育における学習意欲とコミュニケーション能力の醸成のためのPBL型実習の実施とその評価
Enforcement of the PBL type training for breeding of learning will and the communicative competence in the phrrmacy educatino
前田 智司 (マエダ トモジ)

27AB-pm303 項目コード: 1701  
地域薬局薬剤師による早期体験学習参加学生の評価およびその解析
Evaluation and analysis of the early exposure participation students by community pharmacists
八軒 浩子 (ハチケン ヒロコ)

27AB-pm304 項目コード: 1701  
人体臓器観察(早期体験学習)を通してのヒューマニズム教育の検証
Verification of the human internal organs observation as a humanism education
和田 哲幸 (ワダ テツユキ)

27AB-pm305 項目コード: 1701  
2015年度薬学部初年次教育(有機化学)における基礎学力強化教育の運用と評価
A study for achievement-based classes for organic chemistry on the first-year experience at the school of pharmaceutical sciences(2015).
西村 奏咲 (ニシムラ カナエ)

27AB-pm306 項目コード: 1701  
初年次薬学入門実習がその後の学業成績に及ぼす影響についての基礎検討
The influence of an introductory pharmacy experiment for an academic achievement
武田 直仁 (タケダ ナオヒト)

27AB-pm307 項目コード: 1701  
いわき明星大学におけるイグナイト教育を基盤とする薬学基礎教育:反転授業による物理化学の展開
Basic pharmaceutical education based on IGNITE in Iwaki Meisei University: Development of Physical Chemistry using a flipped classroom
角田 大 (ツノダ マサル)

27AB-pm308 項目コード: 1701  
いわき明星大学におけるイグナイト教育を基盤とする初年次教育の組織的展開:フレッシャーズセミナー(イグナイト教育1A)の取り組みと効果の検証
Organizational Development of First-Year Experience Based on IGNITE in Iwaki Meisei University: Design and Evaluation
中越 元子 (ナカゴシ モトコ)

27AB-pm309 項目コード: 1701  
いわき明星大学におけるイグナイト教育を基盤とする初年次の教育:自己評価ルーブリックを用いたチーム基盤型学習(TBL)形式の数学教育の実践と評価
First-Year education based upon IGNITE in Iwaki Meisei University: Design and assessment in mathematics program using team-based learning method with self-evaluation rubrics
田島 裕久 (タジマ ヒロヒサ)

検索ページに戻る

TOPへ戻る
プライバシーポリシーについて
 Copyright (C) 公益社団法人日本薬学会